söndag 3 januari 2010

Om vi nångång nånsin blir som dom

(Titeln har inte så mycket med inlägget att göra mer än på ett undermedvetet plan kanske. Kanske rör det livet universum och allting och varenda dag tills man dör och därmed indirekt varenda ord och mellanrum i detta inlägg också.)

Jag har haft besök. Såntdär långväga besök. Från utlandet. För fyra årsedan träffades vi i spanien, fikade tre gånger, gick på en marknad en gång.
Tiden gick. Vi bytte två mejl. Båda handlade om marknaden.
Tiden gick. Vi bytte fyra mejl. Alla fyra handlade om att hon skulle komma hit, när flyget landar och om hon var veggis eller köttis.

Nu har hon varit här i tre dagar. Hon får gropar under näsan när hon ler. Vi andades fyra gånger. Resten pratade vi. En gång sov jag. Pinsamt, I know, men jag tror hon somnade också. Svårt att veta, eftersom jag sov.

Hon en stor arkitekt i Tyskland och rik. Vi var tittade på ett av hennes projekt, Turning Torso (Turning Torso är ju inte signerat av henne. Såklart. Officiellt är det ju en man som har gjort det. Men man fattar ju hur det ligger till. Jävla mansdiktatur är vad det är vi lever i fy fan man skulle spränga hela skiten i luften bara pangbombam atombomb kom kom)

Innan hon kom köpte jag fyrtiofyra liter vin. För man vet ju aldrig. Vi drack femton. Faktiskt det är helt sant. Nu har jag hemma men det är ju bra för man vet ju aldrig.
Vi promenerade i Malmö sen promenerade vi i Lund och sen var det nyårsafton och Malmögatan var galen. Bilar ställde sig med varningsblinkersen på gatan, alla hoppade på motorhuven och skickade champagneklunkar mellan varandras munnar. Så jävla crazy this life Woohoohow forever young Alphaville forever jävla superung!

Ja. Nu är det vardag. Julgodiset är slut, lyxglassen från Lidl är uppäten. Sista tentan närmar sig. Pluggångesten gör sig hemmastadd.


Beslut
Beslut 1: Allting ska handla om sånt som man vill göra. Det var det Gud menade.
Beslut 2: Gud finns inte.
Beslut 3: Jag ska åka till Indien.
Beslut 4: Jag ska plugga spanska våren 2010
Beslut 5: Jag ska inte plugga spanska våren 2010.
Beslut 6: Jag ska komma hem från Indien i lugn och ro utan att redan ligga tre tentor efter.
Beslut 7: Jag ska antingen plugga liten kurs filosofi när jag kommer hem.
Beslut 8: Eller så ska jag jobba och lägga pengar under madrassen (obs egentligen lägger jag dem någon annanstans så försök inte ens.).
Beslut 9: Jag vill lära mig att spela gitarr i vår.
Beslut 10: Koolt att min pojkvän spelar gitarr.
Beslut 11: Då har jag alltså en kool pojkvän.
Beslut 12: Japp.
Beslut 13: Detta ska bli våren då min bok blir klar.
Beslut 14: Jag borde göra som jag vill göra.
Beslut 15: Jag vill egentligen ta det lugnt i sommar och inte jobba så mycket.
Beslut 16: Jag ska skriva i min blogg.
Beslut 17: Jag ska skriva en lista över mina beslut i min blogg.

Författarens kommentar: Understruket är även nyårslöfte. Kursiverat är sånt som är nyårslöfte och som ska bli roligt.

PS: Jag och min arkitektvän pratar spanska. Vi är så jävla bra på att prata spanska det känns så bra även om vi inte är så bra som vi var förr i världen så förstår vi varandra utan några som helst problem i alla fall med bara några problem men det är ju inte särskilt konstigt egentligen och vi har faktiskt pratat i flera dagar faktiskt så har vi det.

4 kommentar:

Anonym sa...

du skriver så fint! jag vet inte vad det är för bok du jobbar på eller vad den handlar om, men jag är säker på att den kommer bli fantastisk! :)

Jenny Green sa...

weyya! =D glad du gör mig!!

catrin sa...

Typ ditt bästa blogginlägg! Åh! Fint! Älskar dej! Måste utropa det typ varje gång jag kommenterar din blogg! Störigt va? Puss!

Pennylane sa...

Nej! Ropa högre högre och mer och oftare! Älskar daj me. Pusspusspuss darl'!

Skicka en kommentar