torsdag 22 april 2010

Burkhysteri!!!!

Idag har jag:

Haft stressade feberdrömmar (dels om att Catrin står utanför min dörr och klagar över att jag låtsas vara sjuk)

Varit sjuk

Mätt feber med en rumstermometer.

Klippt mig.

Köpt halstabletter för sjuttio kronor.

Läst en bok.

Googlat plåtburkar.

Jag tror jag ska börja nära min kärlek till plåtburkar lite bättre. Det är ju faktiskt bland det vackraste jag kan tänka mig. Till och med hysteriska, fula motiv blir vackra. Till och med slitna, kantstötta burkar är fina.

Och jag är inte den som är den. Jag delar gärna med mig av mitt godis.

Härmed har jag glädjen att förmedla er Daaaaagens Ögongodis!


Moas blogg
Googlade upp den här godingen, hittar inte källan nu. Förlåt världen

Eh, källa: Google. Förlåt världen. Två gånger är ingen gång...
Såhär ska mitt framtida kök också se ut. Bilden hämtad från http Claras blogg, något från folkbladet... Verkligen värt att ta en titt. Ett vackert hem, sådär ouppnåeligt. Och hon älskar det. Springer runt och fotograferar stolar och porslinsfigurer. Hoppas man älskar sitt hem så mycket en dag... Att det är så vackert att man måste ta små detaljfoton av det hela tiden...
En sådan här hade min bror som liten. Bilden någonstans från Claras blogg
Från tradera Annonsen Lite hysteriskt gullig, men det är ju det som är så kul!
Tradera, annonsen. Årstidsmotiv runt hela burken. Hur underbart är det på en skala???
en kärnkaffeburk från Tradera. Jag hade en sådanhär när jag var mindre och hade vykort i. Faktum är att jag hade en del fina gamla plåtburkar när jag var liten, som jag inte hade vett på att vårda. På något sätt trodde jag att det fanns gott om sådana överallt. Att en låda oftast var en vacker plåtburk. Ack, vad jag ångrar min naivitet och slarvighet! Jag ångrar också mormors och farmors generation som inte tog hand om dessa små tingestar.

Oh, plåtburk, beautiful, chabby crazy little thing! The love between us seems to be endless. Together we can travel the world and through time in my little kitchen. Oh little sweethearts, I want you so!

3 kommentar:

Elof sa...

Jag surfar också efter plåtburkar då och då.
Nu har jag ju en hylla att ställa dem på :)
PUSS

Fummelfot sa...

Av någon anledning älskar jag också plåtburkar, om de har lite karaktär. Eller jag vet inte, men om jag letar burk och tittar på den och den känns rätt i magen får den följa med. Jag fick en av mamma från Lagerhaus som det står "Baka baka liten kaka" på som jag älskar och har hembakta skorpor i. :) Och teburkar... Mmmm. :) Mamma har massa fina såna som jag planerar att lägga beslag på sinom tid. ;)

Anonym sa...

åh en sån där blå fyrkantig med mönster på har min bästa vän! vi köpte den på Myrorna till hennes första egna hem, hon har godis i den, helst Dumleklubbor :)

Skicka en kommentar