onsdag 21 april 2010

Flugor och eventuell utrotning

Nyheterna om askmolnet. Hur trött blev man på dem redan första dagen, på en skala? Istället för att hela tiden tala om att flygplatserna är stängda och kommer öppna, meddela istället NÄR flyglplatserna har öppnat. DÖH.

Reporter: "Ja, vi har lyckats få tag på Agneta och Joakim som påväg hem från sin USA-resa skulle mellanlanda på Island och nu är fast där. Joakim, kan du berätta vad som hänt".

Joakim: "Vi skulle ju åka hem från USA då, skulle mellanlanda på Island, och när vi gjorde det fick vi reda på det här med askmolnet, och nu är vi fast här."

Pennylane: "Åh, men Joakim, berätta mer! Mellanlanda sa du, och sen fick ni inte åka från Island? Men hur känns det? Tråkigt? Ja. Kan du utveckla det? "Fast på Island", hur menar du då? Vad säger Agneta om saken?"

Reporter på stan: "Har askmolnet påverkat dig någonting?"
Susanne på stan: "Öh. Näää... Eller. Nä. Det skulle jag inte säga".
Reporter på stan: " Har du påverkats någonting av askmolnet?"
Magnus på stan: "Nä. Eller, det vill säga, en kollega var tvungen att åka tåg till stockholm och kom försent till vårt möte. Men det gick ju bra det med så...."

Reporter på stan: "Oroar du dig för hur framtiden kommer bli efter detta?"
Lasse på stan: Öh. Nä. Det har jag inte tänkt... så mycket på....
Reporter på stan: "Funderar du över hur detta kommer påverka framtiden?"
Stina på stan: "Asså, nä, det har jag inte funderat på."
Reporter på stan: "Hur tror du detta kommer påverka livet i framtiden?"
Eva på stan: "Ja. Det gör jag ju. Jag tänker hur livet kommer bli för mina barn, och barnbarn. Förstås."

Pennylane vid köksbordet: "Men, har jag missat nåt? Eva, hur askmolnet och inställd flygtrafik påverka våra barns framtid?
En fågel i Pennylanes öra: Jag hörde att om askmolnet lagt sig högre upp i atmosfären skulle vi blivit utrotade precis som dinosaurierna."
Pennylane vid köksbordet: "Oj, wow! Tufft, läskigt, oj, varför säger ingen nåt om det! Vi kunde blivit den utrotade generationen!"

Pennylane: "Jag vill faktiskt inte höra fler intervjuer med folk som åker buss genom europa, är inte intresserad av hur deras bussresa går, hur de känner sig på vägen. Det är inget stort trauma. Det finns människor som väljer att bussa genom europa istället för flyga. Det är lite segt men man tuffar ju på. Om man inte är ensamförälder med kräkbarn. Då är det jobbigt. Jag fattar. Verkligen jobbigt."

Pennylane: "Jag vill inte höra att askmolnet inte har flyttat på sig, men att det nog ska göra det."

Pennylane: "Jag vill inte hur många panikmöten man har på Arlanda."

Pennylane: "Jag vill möjligtvis veta hur många hundra miljoner kronor flygbranschen förlorar varje dag. Var det hundra miljoner varje dag? Haha. Kan se mynten i chefsgubbarnas ögon, känna hur de egentligen vill köra igång trafiken och svär över överdrivna säkerhetsåtgärder."

Pennylane: "Men det finns en vulkan! En vulkan som spottar ut saker ur jordens inre! Hur tufft är det på en skala! Hur många har har sett jordens inre? Inte så många. Men där har vi ett hål. Ett livs levande hål rakt ner. Berätta! Berätta då! Hur mycket lava rinner ut? Rinner det ut någon lava? Sprutar vulkanen bara aska? Varför kommer det ingen lava? Har vi ett nytt litet Pompeji någonstans på Island? Kunde vi blivit utrotade? Hur nära var vi att bli utrotade? Vem skulle fått förtur till grottor och ubåtar och syrgastuber om vi skulle bli tvungna att gömma oss för askmolnet? Skulle man lägga ner fabrikerna och akut börja tillverka rymddräkter i alla alla alla storlekar?"


Att återanvända döda flugor:



Hehe....

3 kommentar:

Elof sa...

Jag håller med om allt du skrev om askmolnet men jösses! vilka himla skojjiga flugor! Vems är dom?

Jenny Green sa...

hehe. Fick ett skojigt mejl med dem. Och de dyker upp om man googlar "döda flugor". =)

Balloonfighter sa...

Jag skrattade lite för mycket åt flugan som rider.

Skicka en kommentar