torsdag 11 mars 2010

Blott en dag, ett ögonblick i sänder

Det fanns en tid, en lång tid, ett halvår, ett år kanske, då jag alltid alltid alltid hade denna psalm på hjärnan, så fort jag hade någonting på hjärnan.

Dagens bloggtips: Stora bokbytardagens blogg

har inte ens hunnit kolla ordentligt, men den ser underbar ut! Jag är ju väldigt inne på allt som heter nya författarskap nu. Och här verkar man kunna hitta lite småtrevliga intervjuer och annat myspys.

Snön ligger här. Är ihopramlad och kompakt. Ändå sjunker man till knäna.

Vi började se en komedi. Man fattade att det skulle vara en fånig komedi.

Scen ett:

Män spelar basket. En sur bejb kommer fram, är arg för att man1 sexat runt med hennes tvillingsyster. Han får henne att göra sexljud.

Scen 2:

Tvillingsystern kommer förbi. Skriker till systern att man1 har bytt upp sig till en lite mer sexuellt vågad tjej.

Mannen säger att tjejerna ska lösa bråket genom att hångla.

Jag går därifrån.

Scen tre:

Något bajshumorskämt kommer på.

Resten av familjen går därifrån.

ett brev som ligger i Malmö och väntar på mig. Tjusigt eller vad? Det innehåller Lullis fanzine. hon gör superfina serier om mänsklighet, med allvar och humor i ett. Rekomenderar skarpt att trycka på länken.

Ja. Här sitter man.

1 kommentar:

elof sa...

Tjusigt kuvert! Önskar att jag fick såna ibland. Det behöver inte ens vara nåt i... fast det skulle ju vara en bonus såklart.

Skicka en kommentar