söndag 21 mars 2010

Bokfrosseri

En promenad till antikvariat Sacher ledde till lite nedanstående frosseri.

Sacher är för övrigt Malmös bästa antikvariat. Väldigt trevlig, hjälpsam, kunnig, intresserad man som har det. Inte särskilt mycket folk, alltid tid för småpratande.

En underbar liten bok av Joan Walsh Anglund. De finaste små teckningar jag sett

Så fina små textstycken! Det finaste tror jag dock är i boken "Love is a special way of feeling" som jag gav bort. En bok full med små texter om hur ma upptäcker kärlek. Till träd till exempel.

Hihi. Se vad han springer! Med armarna utsträckta framför sig.



Joan Walsh Anglund-boken som jag gav bort såg ut såhär inslagen. Vem vill inte ha ett sånt paket!

Fynd nummer två. En bok om en nyckelpiga som heter Sju-Svarta-Prickar. Sönder i ryggen och nedklottrat med vaxkritor här och där, men bara runtom bilderna och texten. Illustrationerna av F. Baumgarten är så underbara!
När jag ska betala boken så tar han den i sina händer och säger "Den här boken köpte jag på en loppmarknad på åttiotalet (1988, typ) och det var den som fick mig att starta hela mitt antikvariat. Det var den som fick mig att äntligen ta steget.

Det här är som taget ur min barndoms fantasi. Visst hoppades man alltid att någon utnyttjade de små mysiga hålorna under trädrötter!

Fynd nummer tre. En almenacka bara med datum (på gott och ont) med massa bilder och citat från barnböcker man känner igen. Boken heter "Ja må de leva". Alltså barnförfattarna.

Haha! Den här är så himla skön bara. Nisse går där och har ingen känsla över att det finns olika tankar om hur snyggt skärm är.


Härmed står Joan Walsh Anglunds böcker på alla mina önskelistor.

1 kommentar:

elof sa...

Vilka fynd!
Mysigt med en trädkompis förresten, det vill jag också ha.
Puss så länge.

Skicka en kommentar