tisdag 23 mars 2010

Relationen boken/författaren

Paus

Play (fikastund)

Paus

Paus

Eject.
Eject
EJECT

Paus
PAUSPAUSPAUS

Play. (six feet under)

Paus.
Paus.

Play (matlagningsprogram)

PauspauspauspauspauspauspauspauspauspausaspauapsuaopasupauspuaspauspauspsPDUASPAPAUSPOAUSPAUAS


Jag läser debutantbloggen och fascineras av ett inlägg av Christoffer Carlsson, om hans snart släppta bok "Fallet Vincent Franke"

Små utdragna citat om relationer och relationen boken/författaren:

"Jag gav Vincent allt jag kunde ge honom, och kände bara stundtals att jag fick allt tillbaka. Till och med efter att jag fått den fantastiska möjligheten till utgivning av Piratförlaget, kände jag att Vincent stundtals vägrade lyssna på mig. Som om jag satt kvar vid bordet och försökte laga oss, medan han stod och diskade och det enda ljud han gav ifrån sig var klirrandet av glas, bestick och tallrikar."

"Men – detta kan nog vilken familjesociolog som helst instämma i – människor i relationer med de djupaste av dalar, upplever också de högsta och starkaste av toppar. Och Vincent har gjort att jag känt mig lycklig, fantastiskt lycklig. Med honom uträttade jag stordåd. Vi tog oss till platser, fysiska och psykiska, där varken han eller jag hade varit tidigare."

Jag skriver inget själv idag. Bara citerar och vidarebifodrar all cred för den tuffa jämförelsen som texten är, och samtidigt all cred för hur icke-jämförelig den är utan bara sann sann sann, till Christoffer Carlsson.

Jag har inget att tillägga.

Over and out.

4 kommentar:

kockajäveln sa...

mysig blogg du har!:)

Jenny Green sa...

Tackar tackar! Kul att höra. Du verkar vara en aktiv bloggsnubbe. =)

emma sa...

jag håller absolut med dig om pamela! (: tycker bara det är synd att hon har fastnat i ett jävla fack, men hon verkar ju iofs trivas med det. hoppas du har haft en bra kväll snygging

emma sa...

alltid tråkigt med hjärtesorg. hoppas allt är bra med dig ändå? och tack för komplimangen (: jaa den bikinin är sjukt snygg, den är nästan ett måste till sommaren känner jag

Skicka en kommentar