tisdag 15 december 2009

Brian Frouds konstverkDetta är min veranda som jag ska författa mina berömda framtida böcker

Lite cheesy, men det är ju fint
Teatermuéets fina små dockskåpsfönster


Jag

Älskar den här. Älskar att skisstrecken är kvar.

Såhär ser det ut utanför mitt fönster
En liten kanin som dinglade förbi i förmiddags
Såhär hade jag velat ha det varje dag, hela dagarna, varje liv.



Sitter och googlar bilder och marathonlyssnar på SR:s julkalender. Den handlar om tomtar och rimmande häxor och älvor som dansar i ring och kan ingenting, och om bergakungen som fyller år och krymper varje år och pratar bebisspråk.

"Ingen panik! Ingen panik. Spela lite såntdäjj, ingen-panik-musik."

"Är det nån som hajj en idé om hujj vi ska jjädda skogen? Snälla, snälla snälla?"

"Det här är en JÄTTEsvåjj situation att vajja JÄTTEledsen övejj".
- Bergakungen.

Hihi. Radiokalendern håller måttet. Inte tevekalendern. Radiokalendern rekomenderas. Inte tevekalendern. Även om den är bättre än andra år...

3 kommentar:

Frida Ulvegren sa...

det enda som är bra med tv:s är att det är världens finaste Niklas Asker som målat de snygga illustrationerna som är inklippta mellan scenerna (och själva papperskalendern förstås).

Jenny Green sa...

Jag tycker nog den är ganska bra ändå. Eller i alla fall kulisser och miljöer. Och det är tufft att de vågar ha sånger i den. Och Stålhenrik säger "ogärningsman". Hihi. Men den känns ganska riktad till småungar. Inte en dag över femton i alla fall... =)

elof sa...

fina fina bilder. jag vill också ha verandan :)

Skicka en kommentar