måndag 21 december 2009

Snöfall är snöfall är hemmamys

Utsikt genom mitt Malmököksfönster
Utsikt genom Hällingsjös vardagsrumsfönster idag. I det lilla trädet på altanen virvlar småfåglarna omkring hela dagen.

****
Familjen sitter i vardagsrummet med radion i bakgrunden, kaffe i kopparna. Elden har brunnit hela morgonen men nu har den lagt sig. Pappa klappar på katten och fnissar fastän han i vanliga fall låtsas att han inte tycker om katterna. Det snöar. Bara vräker ner. Jag tänkte fortsätta på den där romanen men det spattar runt massa hemmamys i kroppen så det går inte att redigera ord. Jag har precis sprungit runt huset i morgonrock och pappas gummistövlar och avfyrat kameran med olika inställningar mot olika saker. Som hus. Och klätterträdet och snön och ängarna och snön. Jag kan knappt spontanspotta ord på bloggen, det pirrar i handlederna och egentligen vill jag ut och åka pulka, kasta snö på Tanya, fotografera, åka skidor, garnera pepparkakor och sitta kvar här och bara sitta.

Jag älskar att klockan är ett och vi fortfarande inte har gjort någonting idag. Nu ska vi göra glasyr och garnera våra personliga pepparkakor. Fotosessionen kommer upp ikväll. Om inte något annat händer.

2 kommentar:

elof sa...

Ja, jösses! maken till tomteparad har jag då aldrig sett förut. Det gör mig inte mindre nyfiken på den Greenska jultraditionen och dess utövare.

Jenny Green sa...

Hehe. Det är inte särskilt märkvärdigt. Mat och godis och lite Kalle Anka och julklappar. Det har varit supermysigt faktiskt. Och så hiiiiimla fina klappar!! Alla är så jävla nöjda. =) Kram kram!

Skicka en kommentar