måndag 9 november 2009

Bevis på mitt och Pärlans äventyr

Ja. Plugg here I come! Jag ska bara...

Skriva om att ta upp SD i debattforum.

Det hade jag velat göra nu. Men det ska jag inte.

Skriva om varför Disneys Tinkebell-film är så bra, ur en feministisk synvinkel.

Faktum är att jag är ett stort Disneyfan. Ibland skäms jag lite över det. Men oftast inte. Jag ska berätta om varför Disney är bra och varför barnfilm i allmänhet lyckas förgylla mina ostsmörgåsar, en annan gång.
Och jag ska skriva roliga skrivövningar och lägga här, en annan gång.

Nu ska jag mest lägga upp oförskämt många bilder.



En ny Bodil Malmstensbok! Yeey!! 60spänn på antikvariat sacher. Ett underbart ställe, speciellt den delen som ligger på Bulltoftavägen. Mängder med fina romaner, filosofi, religion, deckare, barnböcker (Muminböcker! Peter Pan med luckor i boksidorna!) Och en hel hylla med böcker från 1700, 1800 och tidigt 1900tal. De flesta var väldigt dyra, med snirkliga oläsliga bokstäver, som nog var handskrivna. För hade man skrivmaskin på 1700talet? Nä. Eller ja. Fast näääe?


Här kommer bevisen på min och Pärlans äventyr! (Catrin, här är hennes fantastiska blogg)
Här ser vi mitt halsbandsfynd på Den Fantastiska och Äventyrliga Loppisen! Den hade smycken, trevliga människor, julpynt, kistor, Mexikotalvlor, nallar som var hårda och gamla, barstolar, fotoalbum från 1800talet, pälsmössor och kappor... You name it. 25 spänn för en liten goding som denna. =)
Också ett loppisfynd. En liten söt menlös ljustake, som av okänd anledning känns lite judisk. Jag fick också åtta småljus till. (Den som inte ser ljusen på bilden kan vara allvarligt sjuk eller olyckligt kär, eller hungrig och i brist på framtidstro.)
Jag vill fylla min framtida lägenhet med små och stora, ganska meningslösa ljustakar i alla dess former. Den här köptes från en tant och hennes tantkompis, som också tyckte jag skulle köpa äggkoppar, för det var min stil.



Här är jag i ett annat fynd. 20 spänn för en snyggt sliten Mickey Mouse-tröja! Lätt ett ordentligt fynd. Det är ju snart samlarvärde på liknande saker. Känns härligt 90tal med en sval havsbris från SteamBoat Willie och de goda tiderna då barnfilm var tecknat och figurerna inte glänste lite metalliskt.

Nu måste jag ta mig an Austin och hans syn på hur vi ska avgöra vad som är verkligt eller inte. Det värsta är att jag egentligen inte får särskilt dåligt samvete av att inte plugga. Inte ens tanken på kommande tentan sätter någon vidare skräck i mig.

Filosofi är nog inte min grej. Lite kul tankeexpriment, men inget att faktiskt ägna sig åt... Möjligtivs praktisk filosofi, med lite moraldiskussioner, idealstater osv. Något som faktiskt har med världen att göra.

3 kommentar:

Catrin sa...

Jäklar vad du skriver! Bloggmania. I like it :)

elof sa...

Vilken fantastisk loppis! Var ligger den? Ta mig dit!

Jenny Green sa...

Jag tänkte på dig i efterhand. En dag så far vi dit! Sallerupsv 140, tror jag.

Skicka en kommentar