måndag 9 november 2009

Frukost framför datorn, redigera gårdagens inlägg. Läs det. Det är långt men jag är nöjd och det är fint och alldeles alldeles sant. Egentligen är det bara en a4. Tror jag.

Idag skulle jag vilja hinna med:

skola
läsa filosofi
Läsa Mare Kandre
Börja genomläsningen av min egen bok
Måla lite
Avlsuta med taichi ikväll.

Vi får väl se.

Igår var jag och Catrin på ett nytt äventyr. En fantastiskt stor loppmarknad som nog var den bästa jag någonsin varit på. De hade allt. Moraklockor, filmisar, handsnidade små lådor, kläder, böcker, julpynt, stora fina ljusstakar, tavlor från Mexico, tavlor från IKEA, små veteranbilar, gamla nallebjörnar, pälsmössor, riktigt fina kistor. Ja, oändliga möligheter!!!!

Det blir många äventyr med henne. Alla dagar som vi tillbringar ihop blir som semester. Ingenting känns bråttom och det som känns tråkigt behöver man inte göra. Känns det som.


Men så kommer man hem och går in på varsitt rum och så ramlar verkligheten in genom fönstret. Jag upptäcker att jag ligger efter i filosofin, att jag måste städa, rensa garderoben, DUSCHA. Det är så tråkigt. Det har blivit värsta stora grejen att gå in i duschen.

Nu kommer jag snart försent till skolan.



OBS! Lägg märke till den alldeles riktiga nyckeln som hänger i en riktig kedja från huset med stegen. Jag är mycket nöjd med det lilla inslaget. Mer sånt ska det bli.

För övrigt är jag inte särskilt nöjd med den här... Det är nåt med... färgerna.. spontaniteten i det hela känns inte lika genuin som i de andra... Och skärpan ser ut att ha blivit dålig när jag infogade den här. (Fast den är bra på originalet, I promise.)

0 kommentar:

Skicka en kommentar