onsdag 4 november 2009

The Notebook och lite funderingar

Så. Har man blivit bloggare nu.

Här ska jag skriva precis det jag känner för att skriva. Antingen saker som är sanna, eller som inte är sanna. Kanske totalt jävla galna historier. Kanske ganska tråkiga saker som är vardagsgrå och lite regniga.

Nu känner jag för att skriva att jag just sett The Notebook. Har länge velat se en förutsägbar romantisk film med vackra människor i en vacker miljö och utan massa politik och moralfrågor att ta ställning till. Det enda man var tvungen att fundera lite på var vilken av killarna hon skulle ta. Och hon gjorde det vågade, galna valet och det blev jackpott och de levde lyckliga i alla sina dagar. Och så grät jag en skvätt. Sådär hysterisk snyftande gråt som går över när eftertexterna kommer.
















Varför kan man inte bara ramla in i den där Fantastiska Kärleken som är så jävla rätt och som får en att skratta och svinga sig i lyktstolpar hela tiden? Det är väl inte realistiskt. Och jag är vanligtvis ganska realistisk. Men SHIT vad GÖTT det hade varit!

- Men hej! Där är ju du!
- Jamen, tjena! Det är ju du!
-Ja!! Läget? Förresten, tycker du också om prata med mörk röst och säga absurda saker när du ska vara som roligast?
-Jaaa! Du då, gillar du att köra oneliners från Scrubs och låtsas att du gör så naturligt och hoppas att andra ska tro att det faktiskt är naturligt?
- Ya know I do baby! (obs, med Turks röst)
- Kommer du höra av dig när du är glad och ledsen för att du vill att jag ska veta när du är glad och ledsen?
-Ja!
- Jag med!
- (i kör:) Låt oss leva för varandra!

egentligen vill jag nog inte ha det sådär sliskigt och vackert och puttenuttigt rågat med fantastiskhet. Fast egentligen så vill jag väl det. Som alla andra.

Hujedamig.

Min inkorg fortsätter att vara tom. Den enda som skriver till mig just nu är tradera, om förlorade aktioner på olika muminkoppar.


Jag har ett vindsfönster som det småregnar på nu. Hårda droppar som funderar innan de faller, och när de faller så kommer det ett helt gäng. "pumpumpumm.....pumpum!....pum...pumpumpum!) Det är fint. Jag förundras över hur fantastiskt mitt takfönster är.

Saker jag vill ha på bloggen:
  • Små anekdoter som jag ser på promenader
  • Funderingar kring och citat från min bok jag skriver och som snart borde vara färdig

  • Alla mina framtidsnojor

  • Frustration över tjafs och bråk och diskussioner som alla andra har fel i och jag rätt i.

  • Filmer jag älskar och vill hålla monolog om

  • Bilder som är vackra och tuffa som jag vill ha på väggen men inte skriver ut för att jag aldrig kan välja vilka jag ska skriva ut.

  • Låtcitat när jag ramlar på nåt jag tycker om.

  • Funderingar om kärlek och hur man ska fundera kring det egentligen... (Usch. Finns tusen bloggar om det. Men men. Den här bloggen är ju främst för din skull, kära Pennylane.)

  • Snygga foton jag tar och redigerar och vill skryta med. Jag får faktiskt till en hel del snygga grejer när jag lägger manken till, tycker jag. Let's see vad ni säger. Sen. Imorgon kanske.

  • Konstiga människor som jag träffar.

Ja, jag har inte riktigt fått the hang of it än. Vill ha dit en annan bild men misslyckas. Och jag tror att inlägget kommer se lite konstigt ut när jag är färdig.

Men! Tvivla ej! Jag ska få till det! Och allt kommer bli lysande och intressant och babbligt.

Godnatt min skatt.

0 kommentar:

Skicka en kommentar