onsdag 11 november 2009

INFLUENSADÖDEN

Årets höstbilder. Några av mina favoriter. Observera hur spännande och lekfull jag är i redigeringsprogrammen.


Idag ska jag vaccinera mig. Jag uppmuntrar alla andra till att göra detsamma. Vaccinen ligger där och väntar på oss, varför inte lika gärna använda dem?

Buden är många och olika om vart svininfluensan ska föra oss, men med ett vaccin i kroppen kan man sluta fundera. Då kan det antingen influensan sprida sig och situationen förvärras- med vaccinet i dig kan du småleende stanna hemma och dricka varm choklad och lösa korsord.
Eller så blir det inte mycket värre. Då kan du och ditt vaccin, och grannen utan vaccin, stanna hemma och dricka varm choklad. No worries.

Och vad gäller allt tjafs om att det var fel av Sverige att ta fram det här vaccinet och dumt att bekosta skattebetalarna för det, om det inte kommer till användning har jag bara 101 ord att säga:

Man trodde ju att det skulle bli en sjuhelsikes resa! Att alla kontor, sjukhus, polistationer, skulle stå tomma, att spädbarn skulle falla ur sina vagnar på gatan, stela av influensadöden! Då hade det inte varit så kul för någon att stå där, utan vaccin med döden och stillastående samhällskugghjul i ryggen. Om det fanns/finns risk för en stor folksjukdom som kanske skulle/kommer skörda många liv, så måste man såklart ta fram vaccin.
Lite snopet om det inte blir nåt av det, men nu ligger ju sprutorna laddade och nu kan man väl lika gärna vara på den säkra sidan.


Nu skulle jag kunna länka till massa informationssidor som är övertalande. Det gör jag inte.

Jag har massa dyr lax i kylen och imorgon åker jag till Göteborg. Mitt laxpaket kommer bara varit utyttjat till 35 kr. Fan.

0 kommentar:

Skicka en kommentar