fredag 13 november 2009

Låtcitat

Mina föräldrars hus. Min ek. Stammen vars bark var bortskavd och helt len på grenarna av alla ben och fötter som klängt sig fast och suttit, legat och stått på dem.




Sitting here, on this lonely dock
Watch the rain play on the ocean top
All the things I feel I need to say
I can’t explain in any other way
I need to bold
Need to jump in the cold water
Need to grow older with a girl like you
Finally see you are naturally
The one to make it so easy
When you show me the truth
Yeah, I’d rather be with you
Say you want the same thing too
- Jushua Radin



Sitter på broders rum och pluggar filosofi. Han gör nåt på datorn och spotifyar fram musik, en del bra på riktigt och en del som blir bra för att det har han som klickar fram dem.

Alla låtar ger myskryp i magen, alla riff blir dubbelt så bra, alla rock-klassiker blir härliga, och U2 går aldrig så rakt in som de gör när jag lyssnar på dem med honom.
Lite fånigt, men det känns bra. Att bara sitta här. Plugga. Lyssna på hans musik. Inte prata så mycket.


I just want to feel real love
Fill the home that I live in
'Cause I got too much life
Running through my veins
Going to waste
And I need to feel real love
And a life ever after
I cannot get enough
-Robbie Williams

OBS: massa massa bok redigerat! Ca hälften kvar, och sen ska redigeringen in på datorn också. Jag är nöjd. Det mesta är bra, redigeringarna handlar mest om att skriva lite mer av det jag redan har skrivit. Där det är beskrivningar ska det vara ännu mer beskriviningar. Där det är pinsamt ska det vara ännu mer pinsamt. Ännu mer av det mesta. Typ. Men det kommer aldrig bli någon Aliide Aliide. Jag har fejsat det.

0 kommentar:

Skicka en kommentar